hari mendung

orang kata,

sediakan payung sebelum hujan

tapi kalau kita tahu hujan dah nk turun, tapi payung pulak kita takde, macam mane pulak ek?

peperiksaan tamat,semester satu sudah habis…

LEGA

 

mahu lompat bintang sehingga sampai ke bintang, dan bawak balik satu ke Bumi.

🙂

terima kasih Tuhan, aku paling sayang kamu.

bila hari untuk exam tinggal lagi 2 hari…

1st priority:

study

study

study

study

study

study

study

study

study

study

selepas itu baru fikir untuk berak, atau makan.

dan lain-lain yg sewaktu dengannya.

“exam…cepat habes aku sudah tak tahan lagi”

.::hurricane jane::.

aku yang terhimpit

disepit sakit tak siapa peduli

mahu sembunyi dituduh pengecut

mahu berlari tapi tak sampai

 

serabut-serabut-serabut-serabut-serabut-serabut-serabut-serabut-serabut-serabut

i wish we can tell what’s inside without give harm to others

i wish it’s was only ME and only ME

i wish u can just understand it by the look on my face

i wish we are using unspoken language

i wish you never meet that kind of person

i wish you never change

i wish to listen more about your problems

i wish this never would happen

i wish…

i never wrote this

.:senyum dari hati,duniamu berseri:.

“when it comes to dream, senyum jika ia indah… 🙂 “

.:samseng kampong jual burger:.

semalam sekolah sudah buka.

semua murid sekolah tadika, rendah dan menengah terpaksa pergi sekolah.

termasuk 2 orang adik aku. 

Ibu kata mereka nampak sedih mahu memulakan hari persekolahan.

adik masih di sekolah rendah dan kakcik buchuk sudah jadi pelajar sekolah menengah.

aku harap kakcik dpt keluar dr sekolah itu, paling maximum seminggu,ke sekolah yg lebih okey.

aku tidak suka sekolah itu.

sekolah itu banyak samseng.

samseng kampong suka buli. [mmg semue sekolah ade samseng, tapi aku tetap tidak suka, sbb aku ada history].

dulu,masa aku sekolah rendah,setiap kali bas aku melalui sekolah menengah samseng itu,aku terus pejam mata dan berdoa;

“Ya Allah,tolonglah jangan bagi aku masuk sekolah itu,aku tak mahu jumpa samseng dan kena buli”

dan setiap kali aku belajar,aku mesti ingat dlm kepala hotak aku;

“ingat,kalau kau tak nak masuk sekolah samseng buli orang,baik ko belajar betul2 dan pergi sekolah lain,selain sekolah itu”

Sekolah lain.Apa-apa sekolah,selain sekolah itu.

Bila aku ckp mcm tu,mmg mksud aku,aku xmahu langsung masuk sekolah itu.

Sebab ketakutan dan ketidakmahuan aku itulah,antara sebab aku berjaya,xpayah masuk sekolah itu.

Aku sangat relieved gila.

[walaupun aku sedar,mane-mane sekolah pun ade samseng suka buli,tapi asalkan bukan sekolah itu].

Samseng itu suka minum milo ais kantin sekolah dan merampas tempat duduk pelajar sekolah di kantin dan suka bergelak ketawa mcm beruk.

aku benci.

perhatian:ade mcm2 lagi perangai samseng yg malas aku nk terangkan.

aku juga pernah nmpak samseng itu jual burger di pasar malam rumah aku,sambil minum milo ais.

milo ais.

sebab itu aku tahu itu dia.

jual burger.

memang samseng.

all men,all men are liars

“All Men, All Men are liars their words ain’t worth no more than worn out tires.
Hey Girls, bring rusty pliers to pull this tooth, all men are liars and that’s the truth…

…Among god’s creatures man must be.
The most slimy and slippery now.
There stands the naked ape in a monkey suite.
Behind a little mustache he grew, the shifty brute.
All the ones not choking on the words they ate are
Sweating on getting their stories straight.”

nick lowe

Previous Older Entries