i love you

strictly prohibited:)

love doesn’t mean saying i love you to someone
love is love without saying anything
love is also sacrifice,it also means keeping quiet for each other sakes
love isn’t merely possessing
love is also giving your own happiness for someone else happiness
love also means YOU and ME

-adapt from would you be my friend?-

multilanguage

.:kehilangan:.

hidup ada sedih,ada gembira.

kita mesti hadapi keadaan2 yg kita suka atau tidak suka.

selalu berdoa pada Allah supaya hati dikuatkan dan tak kan lemah apabila berada dalam keadaan2 itu.

aku selalu rasa takut.

takut bila melihat orang kehilangan orang yang mereka sayang.

dengan pantas,aku teringat orang2 yang aku sayang.

dimanakah mereka?

buat apakah mereka?

sihatkah mereka?

aku tak mahu merasai kesakitan dan kepedihan itu lagi.

kerana aku pernah merasainya.

dan pasti akan merasainya lagi.

aku tidak boleh buat apa-apa.

kerana itu lumrah kehidupan kan?

“setiap yang hidup pasti akan mati”

~opah yang baik~

mse tuh aku darjah 5…adek aku darjah 4…

kitaorg duduk kt rumah 2 org jek…

sbb papa n ibu kerja

jadi..mse tulah…”WE RULE D HOUZE”..                            yeay!

kitaorg slalu bwt mnde2 yg konon nye best dan mngisi mse terluang:

-ajak anak2 jiran laen maen(masak2,doktor,police,berlakon-lakon..etc)

-cube bermacam-macam resipi bru yang x gune dapur gas dan last2 kitaorg nk termntah yg ape yg kitaorg cmpur2

-petik2 daun2 bunge2 rendam dlm air..dan jadilah air berkaler…

-main air(buat mcm kt tmn tema air)

-semak kan rumah(tp kitaorg kemas b4 ibu n papa blk)

-dan plg berbahaya yg merosakkan harte bende….

                                             ……MAIN API……(untuk msk2)

plg xboleh lupe..ade opah sebelah rumah..die baik sangat.nmpk kitaorg main api kt halaman rumah.ni ayat die…(bace dgn tune opah)

“baik-baik main api tuh..kang terbakar rumah pulak kang…”dan berlalu msk ke rumah sndiri

baik-baik main api

die xhalang pn…untuk budak darjah 4 dan 5.baik betol

sekarang,kalau aku tahu adik2 aku yg kecil tuh cube2 main api…habesla kene jerit..

“korang nak bagi umah terbakar ke???!!!!!!!”ha?sape ajar main2 api ni”

it’s in their genes la katekan..kikiki…dan opah kt sebelah dah pindah xleh nk ckp “baik-baik main api..”